I klostret händer grejer... Religösa grejer...

...Kom inte på nån rubrik bara ;P
Satte mig för en stund sedan för att försöka plugga lite biologi inför imorgon, massa konstiga namn! Typ ribosomer och lysosymer... Varför inte bara kalla dem nåt enkelt från början?? :O

Var på konfa tidigare också, då var vi o hälsade på i ett kloster. Läskigare än man tror faktiskt! Först gick vi runt i trädgården för att hitta en rimlig ingång, 20 min senare hade vi hittat både lärare och en munk. ^^
Munken visade först lite i kyrkan där o så, han pratade Väldigt mycket med Massa konstiga ord som jag ibland trodde att han hittade på själv. Sen gick vi ner för att han skulle måla lite på en whiteboard och alla bara kollade konstigt på honom när han pratade om allt man fick inte fick göra när man bodde i kloster. Om man inte hade nånting, varken vänner, familj, pengar, yrke - inget. Vad skulle då göra en lycklig? Det är frågan vi skulle tänka på till nästa gång. Seriöst, jag skulle inte kunna vara lycklig då. Men det är väl olika syn på livet bara?
Sen när han äntligen pratat klart (Han hade nån konstig brytning) så gick vi upp för att "delta" i en katolsk gudstjänst... SÅ ENTONIGT!! Hela tiden sjöng de i samma tonart, hade samma kläder och stod på samma sätt. Vi fattade verkligen ingenting men jag såg faktiskt att vår egna präst stod och mumlade med stängda ögon som en liten munk han med. Duktigt! Jag och Tea stod och gjorde grimaser mot varandra och började nästan skratta när en av munkarna pratade mycket, mycket ljusare än vad man trodde. ;D

Kramiz, hörs imorrn!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0