Hemma igen

Är hemma nu från ridningen, vi höll på att repetera inför imon typ; dressyrtävling! :D Blir alltid så pepp inför tävling, detta året SKA jag vinna! Ni skulle hört när mamma skämde ut sig i stallet... Hon satt tillsammans med ridläraren och 2 andra kvinnor, varav en var mamma till en annan i gruppen, men den andra var där för att kolla när vi red. Mamma hörde när läraren pratade med henne och förstod att hon skulle vara med i våran klass (alltså samma "nivå" som oss i tävlingen). Vår lärare sa till kvinnan att hon tyckte att hon skulle byta till en lite mer komplicerad klass eftersom hon var så mkt äldre och hade häst o hela skiten... men hon sa ändå att hon ville vara med.
Då kom mamma in lite checkt i samtalet och sa: Men det är ju mer attityden som räknas om man tävlar mot lite yngre, jag kommer ihåg när lisa tävlade första gången så var det en kvinna som var med och hade hatt o vita byxor o handskar...
Då säger kvinnan: Jag ska ha vita byxor+handskar. Helt surt, och den andra mamman börjar fnissa bakom.
Mamma försöker rädda situationen genom att säga: Jaa, det är väl kanske inte kläderna så mycket men attityden däremot. Man kan ju vara lite trevlig och uppmuntrande mot de andra! :)
Varav hon svarar: Det här är ingen lagsport.   Då kände mamma att hon nog ska vara tyst nu...
Men vi i vår grupp har kommit överens om att nån av oss måste slå henne, alice, hanna och jag på banan, men linnéa som bara sköter grinden ska slå henne med den istället!


Bjuder på en bild som måste varit från min 3:e tävling eller nåt... och anledningen till att jag slutade rida på den ridskolan. Hästen jag står och håller i hade aldrig tävlat förut och var OTROLIGT rädd för domarna, det slutade inte lyckligt kan jag säga :/ Men älskar iaf nya ridskolan! <3
Kraam! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0